Op zn Kiwi's - Reisverslag uit Pukekohe, Nieuw Zeeland van Petra en Ludo Dulst - WaarBenJij.nu Op zn Kiwi's - Reisverslag uit Pukekohe, Nieuw Zeeland van Petra en Ludo Dulst - WaarBenJij.nu

Op zn Kiwi's

Door: Petra en Ludo van Dulst

Blijf op de hoogte en volg Petra en Ludo

20 December 2008 | Nieuw Zeeland, Pukekohe

Beste allemaal,

Na een wat langere tijd van afwezigheid, zijn we hier weer met een kerstverhaaltje voor jullie.
Kunnen jullie je een beetje vermaken tijdens de kerstdagen(!)

We hebben de afgelopen weken al volop kunnen genieten van het ontzettend lekkere zomer weer. We zullen jullie niet zo heel jaloers maken, maar het is wel heel erg lekker hoor in korte broek, de melkflessen krijgen al een kleurtje zullen we maar zeggen.
Het blijft nog steeds een hele rare gewaarwording om kerstliedjes te horen in je korte broek, maar ja we kunnen dit niet vaak genoeg zeggen het zal wel nooit wennen.
Maar dat neemt niet weg dat we er wel het best proberen van te maken hoor , geen zorgen ha ha!!

Voor wat betreft de vorderingen rondom het huis hebben we de afgelopen weken behoorlijk wat denk werk moeten verzetten.
Nadat we het rapport hadden ontvangen betreffende het bodem onderzoek, kregen we een telefoontje van de bouwer van ons huis welke ook ondertussen het rapport had gelezen.
Hij kon ons vertellen dat we een waterbron onder de grond hebben zitten, en nu is dit natuurlijk heel sprookjesachtig zo'n waterbron, maar het werd minder sprookjesachtig toen we te horen kregen met wat voor kosten dit gepaard ging.
De waterbron zit precies op de plaats waar we het huis willen gaan neerzetten, en aangezien we niet met waterbron en al de berg af willen zeilen zijn we genoodzaakt een behoorlijke degelijke fundering te plaatsen.

We hebben alle mogelijkheden doorgenomen; De grond verkopen, het huis op een ander plek te zetten ( we hebben tenslotte genoeg grond...) nou ja uiteindelijk hebben we besloten om er toch voor te gaan.
Het maakt namelijk niet uit hier in NZ waar je gaat bouwen, je komt uiteindelijk allemaal voor heel veel kosten te staan welke je in het begin niet incalculeert, omdat je gewoonweg die ervaring niet hebt. Maar al doende leert men en we gaan dit varkentje wassen ( nee niet in de bron).

We hebben besloten om toch eerst het nodige te gaan doen, fundering plaatsen , weg aan leggen, watertanks plaatsen , schuur bouwen de hele reut.
En dan gaan we gewoon in de schuur wonen totdat we weer geld genoeg hebben om het huis te laten bouwen.
Onbewust blijken we het helemaal op zn kiwi's te doen, want in een schuur wonen daar kijkt niemand hier gek van op dus wij ook niet.
We moeten zeggen dat we er eigenlijk heel erg naar uit kijken om het op deze manier te doen, en we hebben straks het prachtigste uitzicht van de wereld waar doen we dan moeilijk over?
Het is de bedoeling nu om toch in Juni '09 te gaan verhuizen naar Waipu en dan kijken we wel hoe we verder gaan. We hebben ook wel weer geleerd in de afgelopen weken dat een plan maken totaal geen zin heeft hier, dus we laten het helemaal los en laten het helemaal over ons heen komen, no worries.........

Peet heeft weer een verlenging van haar contract gekregen op het werk dus tot en met Juni is ze weer onder de pannen. Luud heeft nog volop de gang erin op het werk en heeft het erg naar zijn zin. Maakt mooie dingen en ze zijn tevreden over hem.
We hebben ook hier jaarafsluitingen en kerst feestjes van het werk. Zo zijn we met Luud zijn werk naar de paardenraces geweest.
Was wel erg leuk om een keer meegemaakt te hebben. Elk half uur was er een race en daar kon je dan geld op in zetten.
We hadden van zijn baas geld gekregen voor die avond om mee te gokken, wat natuurlijk geweldig was.
Het waren races met paarden (uiteraard) en dan met zo'n racekarretje erachter.
Je had verschillende soorten manieren om je geld in te leggen, maar helaas we hebben niks gewonnen, maar het ging om de fun en het was zeer geslaagd.

En ja dan de kerstdag(en)......!! Wij hebben er maar een maar die gaan we goed doorbrengen. We zijn uitgenodigd bij mensen die heel lang geleden ook in Nederland hebben gewoond. Het zijn de schoonouders van een knul waar Luud me squasht en die vonden het wel leuk als we kwamen. Nou daar doen we natuurlijk niet moeilijk over, dus we prikken wel een vorkie mee.

En dan gaan we daarna lekker op vakantie!!!!
We zijn allebei tot 12 januari vrij dus we nemen de auto en de tent mee en gaan op pad. Het plan is om uiteindelijk op het zuider eiland te belanden, maar zoals we al eerder hebben gemeld is een plan maken niet zo slim hier dus we zien wel hoe het loopt.
We hopen dat het weer mee zit en dat ook niet onze tent in een waterbron veranderd want dan is de lol er gauw vanaf. Maar we blijven positief hoor jongens we zullen aan jullie denken de komende tijd.

Wij willen iedereen hele fijne dagen wensen en een waanzinnig goed en gezond 2009!!

Tot volgend jaar....

Veel liefs

Petra & Ludo

• 21 December 2008 - 12:43

Rien En Corinne:

Hi Ludo, Namens ons hele gezin de allerbeste wensen voor 2009 en veel succes met de opbouw van jullie nieuwe stulpje, met ons alles goed, maar we missen wel jullie aanwezigheid bij de gezellige uitjes met Swam en van Sliedregt! Liefs Rien/Corinne/Daphne en Olaf!!
    ps Ons huis wordt hopelijk in februari opgeleverd, JIPPIE!!!

• 22 December 2008 - 10:52

Gracia:

Hele fijne dagen in de zon onder de kerstboom.
    Veel liefs

• 23 December 2008 - 08:45

De Scopie Meisjes :

Hoi,
    wat een mooi verhaal weer! Heerlijk om te lezen. Hier gaat alles goed, we wensen jullie fijne dagen toe en een mooie jaarwisseling op het Zuidereiland.

Groetjes Amanda, Miranda en Sandra.

• 23 December 2008 - 15:27

Marijke Stuij:

Wat een geweldige kok ben je toch Petra, die bitterballen zien er gewoon Hollands uit. Ik mis je erwtensoep hoor. Heb al verschillende geprobeerd, maar geen een is er zo lekker. Hele fijne vakantie met veel zon.Als ik de weerberichten mag geloven, kunnen wij binnenkort schaatsen, dat heeft ook wel wat. Fijne kerstDAG, en een super 2009.
    Veel groeten uit Papendrecht.

• 23 December 2008 - 16:10

Els:

hoi ludo en petra.
    het klinkt weer geweldig, wat jullie allemaal meemaken. ik kan me voorstellen dat het heel raar is om kerst in zulk lekker weer te vieren. al die verlichting, het past niet in ons hollandse beeld van kerst. namelijk donkere korte dagen met toch wel veel slecht weer en goede hoop op ijs, dat nooit komt. over het bouwen van een huis, ik kan me voorstellen dat er veel op je af komt, het zal jullie wel lukken.hier in het koude kikkerlandje vraagt een groot gedeelte zich weer af of er een elfstedentocht komt deze winter, we zullen het wel zien. De kerstkaart van swam en van sliedrecht was weer leuk. ik zal aan kayleigh vragen of we hem kunnen scannen en e-mailen naar jullie. misschien heeft rien er al een gestuurd, dan heb je er twee.
    nou, ik wens jullie een fijne feestdag en een heel goed nieuwjaar, ze mogen van mij hier ook een kerstdag laten vallen, lijkt me lekker.
    groetjes van els

• 28 December 2008 - 19:59

Pa En Ma Bekkers:

hoi peep luud
    even een test

• 29 December 2008 - 09:48

Lijda En Grace:

Beste Ludo en Petra,

Nog steeds genietend van de verhalen en de foto's,
    willen wij jullie een voorspoedig en gezond 2009 toewensen!!
    Fijn dat jullie het zo goed naar jullie zin hebben, en jullie stek hebben gevonden...

Hartelijke groet,

Grace en Lijda...

• 30 December 2008 - 09:51

Marga Lousberg:

Hoi, hoi. 1 week mijn pc niet aan en weer leuke berichten. Jullie gaan je niet vervelen daar. Een nieuwe uitdaging op z'n kiwi's in de vorm van een huis staat op jullie te wachten, geweldig hoor.
    ik blijf het volgen.

Jongens een heel goed, zonnig, uitdagend 2009 toegewenst.

groetjes Marga

• 01 Januari 2009 - 18:34

De Kilians:

Ha Luud en Peet,
    Vanachter de labtop vlakbij een knetterend haardvuur wensen we jullie een super 2009!!!!!
    Het haardvuur is wel even nodig. Hebben de hele dag in de kou gestaan omdat de jongens voor hun verjaardag een paar schaatsen hebben gekregen. Oude tijden herleven, schaatsen op natuurijs!!!!!(Wat nou opwarming van de aarde) De hele dag op de sloot heen en weer aan het schaatsen, van s'morgens vroeg totdat het bijna donker is. Prima vakantiebesteding. Voor ons rest nu de avond.... knikkebollen en met de ogen dicht het journaal bekijken!!!!
    Groeten van de Kilians!!!!!!!!

De groeten uit het frisse Dordrecht

• 08 Januari 2009 - 10:07

Bert En Christien:

Hallo Ludo en Petra,
    Vanuit Werkendam een heel gelukkig 2009 gewenst. Net als vorig jaar wordt ook dit jaar er weer één met de nodige actie voor jullie.
    Zoals je weet, hebben we hier al bijna twee weken ijspret. Het E-woord valt regelmatig, er heerst echte ijskoorts. Toch komt ie er niet, de E-tocht. Overdag is 't een paar dagen te warm (net boven nul) om het ijs echt lekker dik te laten worden.

Raar om je voor te stellen dat het bij jullie nu hartje zomer is. Ook heerlijk als je de foto's bekijkt. Hopelijk wordt het hier komende zomer ook weer eens lekker.

Nou, groetjes en houdoe vanuit Werkendam

Stefan, Bert en Christien