We gaan beginnen...... - Reisverslag uit Pukekohe, Nieuw Zeeland van Petra en Ludo Dulst - WaarBenJij.nu We gaan beginnen...... - Reisverslag uit Pukekohe, Nieuw Zeeland van Petra en Ludo Dulst - WaarBenJij.nu

We gaan beginnen......

Door: Petra en Ludo van Dulst

Blijf op de hoogte en volg Petra en Ludo

10 April 2009 | Nieuw Zeeland, Pukekohe

Tena koutou katoa, ( beste allemaal)

We hopen dat jullie allemaal een beetje toe leven naar de Lente die voor jullie komen gaat, maar daar zal geen twijfel over bestaan denken we.
Hier is het nog heerlijk nazomer en we hebben de afgelopen 3 weken fantastisch weer gehad, maar het is aan het veranderen. De ochtenden en avonden worden alweer kouder, maar het is nog steeds aangenaam.

Voor de rest kunnen we jullie meedelen dat er eindelijk een aanvraag ingediend is om te gaan bouwen. Omdat de Gemeente niet veel te doen heeft op het moment wegens de recessie, kunnen we erop rekenen dat we over een week of 3 een goed keuring mogen ontvangen om eindelijk het grote werk te gaan verrichten.
Nog net op tijd voor de winter, al hadden we hier alleen maar op gehoopt maar niet op gerekend.
Als we eind April een goedkeuring krijgen dan gaan we direct de weg aan laten leggen, de plek klaar maken voor het huis en de plaats voor de schuur wordt gereed gemaakt.
Stroom, water en telefoon voorzieningen komen hierbij ook aan de orde en dan als dit allemaal gerealiseerd is dan hebben we even rust want dan kan het nog wel even duren voordat we gaan bouwen omdat we dan weer even moeten sparen.

We hebben ondertussen kennis gemaakt met een aantal buren die iets verderop wonen. Ontzettend aardige mensen en ze hebben genoeg koeien. Ze bezitten 450 stuks en een aantal wilden ze wel op ons land zetten om te laten grazen.
We hoeven ze niet te ondehouden en ze houden lekker het gras kort. Mooie deal vonden we zelf want het staat ook nog zo lekker landelijk he?

Daarnaast hebben ze ook nog een oud huis ergens op hun land achter onze berg staan, welke we mochten gebruiken als we dat wilden.
Maar we hebben dit huis is even van dichtbij bekeken en het is echt oude zooi, en dat is nog zachtjes uitgedrukt.
Als het buiten regent dan regent het binnen ook zijn we bang, dus dit doen we maar niet.
Ze wilden er zo'n 2000 euro tegen aan gooien om het op te knappen, maar ons idee was eigenlijk meer om het plat te gooien en dan misschien wat anders er neer zetten, maar ja dat zeg je natuurlijk niet he?

Het wordt wel een spannende tijd want Peet heeft een sollicitatiegesprek gehad afgelopen donderdag en daar hangt veel van af.
Tenminste, als ze wordt aangenomen dan gaat alles ineens in een sneltreinvaart.
We hebben besloten om dan richting Waipu te gaan verhuizen, want het is een beetje ver om elke dag vanuit Pukekohe naar Whangarei ( waar de baan is) te reizen.
Dit is allemaal tussendoor gekomen, omdat Peet te horen heeft gekregen dat ze per eind Juni geen baan meer heeft.( Wat ze overigens al verwachtte)
Het hele team wordt herplaats hebben ze beloofd, maar ja als je er al zo'n 20 tot 40 jaar werkt zoals een aantal doen dan is het toch wel een hard gelach als je ineens te horen krijgt dat het op houdt.
Vandaar dat Peet alvast is gaan solliciteren, het is een baan in het ziekenhuis in Whangarei op de rontgen afdeling als "Appointments Clerk".
Ze kijkt er erg naar uit, maar het blijft spannend natuurlijk.
Hopenlijk weten we dinsdag na Pasen wat meer, en als ze Peet aannemen dan willen ze haar over 4 weken hebben!! Dus dan moeten we alles in gaan pakken en hurrie up naar Waipu.

Luud is ondertussen ook voor een baan op pad geweest in Whangare, maar het zal niet meevallen want alles ligt een beetje op zijn gat.
Helaas hadden ze niemand nodig omdat bijna niemand iets te doen heeft, maar je weet het nooit dit kan zomaar veranderen in een aantal weken.
Hij heeft zijn C.V achtergelaten bij en aantal bedrijven dus we moeten gduld hebben, meer kunnen we niet doen toch?
Voorlopig kijken we alles per week aan en laten het rustig op ons af komen.
Voor de rest is het erg spannend gezien de werkzaamheden, en we hebben tot nu toe alles geregeld denken we qua mensen die het werk voor ons gaan uitvoeren.
Maar zoals we al eens eerder hebben vermeld loopt het toch altijd weer anders als we denken dus we zien wel.

Ook hebben we gisteren onze naaste buren mogen begroeten, en dit was erg leuk. Het zijn een man en vrouw met dochtertje die in Dargaville een farm hadden en deze hebben ze verkocht en wonen nu bij ons aan de voorkant van ons land.
Het is wel prettig om mensen een beetje dichtbij te hebben in geval van nood ofzo.
We hoeven niet bang te zijn dat ze bij ons inbreken want ze moeten eerst langs hem en we kunnen zeggen als je hem ziet dan draai je wel om.....
Het is een boom van een kerel en je moet hem niet tegen je hebben want dat win je niet hoor!!
We hebben een aantal dingen doorgesproken met ze want dit was noodzakelijk gezien we samen de oprit delen.
Er is al een stroomaansluiting aanwezig waar wij zo op aan kunnen sluiten maar dit ligt wel op hun land dus hier hadden we toestemming voor nodig maar dit vonden ze goed. Dit scheelt ons weer heel veel geld dus dat was fijn.
Daarnaast hebben ze ontzettend veel ideeen en zijn ze volop bezig om het allemaal te verfraaien en hier zijn we ook heel blij mee want het is ook allemaal in ons voordeel.
De jonge lui die voor hun in deze schuur woonden hadden dit gehuurd en we hadden al zo onze twijfels wat daar allemaal gebeurde maar nu bleek dus dat ze lekker wiet aan het verbouwen waren en dit verkochten. Toen deze nieuwe bewoners het gekocht hadden vonden ze ineens een deur ergens achter in een kamer en jawel de lampen en water voorziening was aanwezig dus ja 1 en 1 is 2 he?
Ze konden ons vertellen dat er regelmatig toch nog wel eens een auto stopt om te kijken of er nog iets te scoren valt maar helaas de wiet plantage is passe.
Nu begrijpen we waarom die gasten zo relaxed waren, en wij maar denken dat ze zo layd back waren die Nieuw Zeelanders.................

Kortom volop nieuwe ontwikkelingen en het is nooit saai hier hoor.
Wel hebben we besloten dat het volgende verhaal ons allerlaatste verhaal zal worden op deze site.
We denken zelf dat na het grote werk er niet veel interessants voor jullie over blijft om over te schrijven. Natuurlijk houden we nog contact met Nederland via de e-mail.
We wensen iedereen een vrolijk Pasen en geniet van de vrije dagen, dat zullen wij ook doen.

Ka kite ano
(oftewel tot de volgende keer)

• 10 April 2009 - 13:15

Michael:

Veel succes met jullie bouwplannen! En de groetjes vanuit België.

• 10 April 2009 - 15:38

Mario:

"Vooral doorgaan",want die verhalen zijn veel te leuk!!!

Fijne Paasdagen en succes voor a.s. dinsdag Peep!

• 10 April 2009 - 18:00

Mama En Papa:

hoi luud en peep
    wat een goed nieuws allemaal. heel fijne pasen.zondag volle bak
    dinsdag veel succes
    liefs mama en papa

• 11 April 2009 - 09:31

Marijke Stuij:

Hallo daar Nieuw Zeeland, er gebeurt weer heel veel op dit moment bij jullie zeg, spannend allemaal, ben benieuwd hoe het afloopt.In ieder geval veel succes. Wat een onzin zeg, jullie laatste verhaal omdat het niet interessant zou zijn, ik kijk altijd uit naar jullie volgende verhaal en dat ik niet altijd reageer, komt dat hier niets bijzonders gebeurt om te vermelden.Het blijft leuk om te lezen hoe het jullie vergaat in het verre N.Zeeland. Het enige wat ik kan vermelden dat onze dochter zwanger is en we dus alweer een kleinkind krijgen. Dat het hier best lekker lente weer is en we volgende week voor 2 weken met de camper op pad gaan. Heel veel groeten en fijne Paasdagen en blijven mailen hoor.

• 14 April 2009 - 19:36

Edwin:

Hoi Ludo en Petra. Zit ik laatst een beetje te rommelen op de computer, tik ik ineens Ludo en Petra van Dulst in en kom eigelijk direct op jullie site uit. Moet bekennen dat ik gelijk een grote smile op m'n gezicht kreeg toen ik weer eens een fotootje van jullie beide zag. Jullie zitten nu al dik 2 jaar in NZ en ik vind dat echt wel iets voor jullie(Respect hoor).Heb alle berichten gelezen en alle foto's bekeken echt heel leuk zoals jullie dit met iedereen delen.
    Ik hoop dat al jullie plannen lukken daar en ik vind het jammer dat ik straks niet meer stiekem kan meelezen hoe het jullie daar vergaat.
    Ik wens jullie alle geluk en gezondheid toe, daar in New-Zeeland. Groetjes van Edwin.

• 17 April 2009 - 10:08

Sandra En Miranda:

Hallo daar!

Wel doorgaan met schrijven hoor!!! Heel de locatie volgt jullie via deze site. Dus stoppen is geen optie!
    Hier alles oke, werk zat. Er is een extra mdl arts bij. De afdeling is verbouwd en nu praktischer geworden. Met San d'r kids alles oke. En met Miran d'r kids gaat ook alles goed, Mees is al weer een jaar. Druk leven, maar leuk.

We hopen snel weer wat te horen. Succes met alles!

• 20 April 2009 - 10:14

Marga Lousberg:

Hey luitjes, wat nou het laatste verhaal op de log. Het is veel te leuk om alles te lezen wat jullie daar meemaken.
    En dat is heel wat volgens mij. Jemig wat een leuk en turbulent leven hebben jullie zeg.
    Peet, ik ben heeeeel benieuwd naar je nieuwe baan, hopelijk gaat het lukken.
    Hier verder alles oke.
    We mailen wel weer.
    groetjes, Marga

• 25 April 2009 - 07:56

Marjolein Smit:

He Peet & Luud,

Ik heb jullie eindelijk gevonden!! Ik zag Rachel 2 dagen geleden en we hebben een tijd gekletst, en daarna ben ik gaan zoeken op internet. Wat leuk om jullie verhalen te lezen!!

Alles goed daar?
    Ziet er leuk uit!

groetjes Marjolein

• 17 Mei 2009 - 18:04

Henriette :

Hoi Petra en Ludo, Dat het al zolang geleden is dat jullie vertrokken zijn ( de tijd vliegt) Volgens mij hebben jullie het daar geweldig.
    Heel leuk om jullie verhalen te lezen. groetjes Gerard, henriette, Danny en Sanne