Terug van weggeweest - Reisverslag uit Pukekohe, Nieuw Zeeland van Petra en Ludo Dulst - WaarBenJij.nu Terug van weggeweest - Reisverslag uit Pukekohe, Nieuw Zeeland van Petra en Ludo Dulst - WaarBenJij.nu

Terug van weggeweest

Door: Petra en Ludo van Dulst

Blijf op de hoogte en volg Petra en Ludo

27 Augustus 2009 | Nieuw Zeeland, Pukekohe

Beste Golden Kiwi lezers,

Na een hele lange tijd van afwezigheid zijn we weer eens in de pen geklommen om jullie een beetje bij te praten over ons wel en wee in ons groot kikkerland.
We hebben even een periode vrijaf genomen om persoonlijke zaken een plek te geven en te verwerken.
Maar we zijn weer terug van weggeweest dus we hopen jullie een beetje te kunnen verblijden met onze belevenissen.

Ten eerst hopen we dat iedereen die op vakantie geweest is een hele fijne tijd heeft gehad en wie nog moet gaan..... veel plezier!!
We hebben vernomen dat het in Nederland een mooie zomer is dus dat is inderdaad lekker genieten voor iedereen. We hopen dat dit nog even aanhoudt en dat September ook nog een heerlijke warme maand voor jullie zal worden.

We hebben een ontzettende mooie winter mogen beleven maar nog 1 week en dan begint hier de Lente alweer, heerlijk hoor!
En normaal begint iedereen dan aan een heuse lente schoonmaak maar wij beginnen aan een nieuwe periode in een ander huis.
Jawel we gaan verhuizen!! Helaas nog niet naar de plek waar we uiteindelijk naar toe willen maar hier in Pukekohe, lekker in en landelijke omgeving en heeeeeerlijk rustig..........
Er waren wat “probleempjes” hier en daar met de buurt waar we wonen dus we hebben besloten om op iets anders uit te gaan.

We hebben een leuk huis gevonden met bomen, koeien en heel veel gras om ons heen. Echt super vinden we dit. Het is een bestaand huis met 2 slaapkamers, een garage en een klein platje. Daaromheen een lekkere groene bomen partij en een gazon.
We gaan waarschijnlijk eind September over dus tegen die tijd zullen we jullie weer schrijven over onze nieuwe buurt. Waipu laat nog even op zicht wachten dus we zullen ons hier voorlopig moeten vermaken.

Peet heeft het ontzettend naar haar zin bij haar nieuwe baan. Begin Juli is ze begonnen en heeft een contract tot eind September, dus weer even afwachten of het verlengd gaat worden i.v.m de bezuinigingen. Maar zo gaat het nu eenmaal in deze moeilijke tijd dus we nemen het maar zoals het komt.
Luud heeft volop werk en weinig last van de recessie. Het enige waar hij”last” van heeft, (wat heet last) zijn bepaalde maatregelen die hier af en toe getroffen worden om gereedschap up to date te houden.

Hij moest voor zijn werk zijn gereedschap laten keuren om op een locatie in Auckland te mogen werken. Dit is een groot project waar veel mensen aan werken en iedereen die daar komt werken op die locatie moet gereedschap hebben wat aan bepaalde voorwaarden voldoet, moet een soort keurmerk hebben zeg maar. Zo gezegd zo gedaan, op naar iemand die zijn gereedschap konden keuren en merken.
Maar omdat Luud nog veel gereedschap heeft uit Nederland met Nederlandse stekkers, is het wel belangrijk eerst te overleggen voordat er uberhaupt iets zelfstandig geregeld wordt door een van de kiwi keurders.
Luud heeft namelijk een grote stofzuiger en daarop kun je allerlei gereedschap aansluiten maar op deze stofzuiger zit alleen een Nederlands stopcontact zeg maar waar dus alleen Nederlandse stekkers op passen.
Afijn om een lang verhaal kort te maken, degene die zijn gereedschap testte knipte dus zonder pardon een stekker af van zijn apparaat maar vergat even dat Luud dus toen dat apparaat niet meer kon gebruiken op zijn stofzuiger omdat hier geen Nederlandse stekkers te verkrijgen zijn. Dus toen Luud zijn apparatuur kwam ophalen was er ineens een probleem....
Die kiwi snapte er geen hout van want die had nog nooit zo’n apparaat gezien duh...........
Afijn we moeten nu een nieuwe stekker uit Nederland laten komen, wat geen probleem is maar ja we hadden ook geen problemen totdat die kiwi er aan zat natuurlijk!

Verder hebben we het idee om samen met een collega van Luud een koe te kopen en deze te laten slachten door een thuis slachter.
Hebben we lekker een steakie of wat voor de zomer, lekker een vriezertje vol dat leek ons wel een goed idee.
We moeten een koe hebben van een jaar of drie schijnt het beste vlees te zijn. Zo zien jullie maar weer wij vermaken ons hier wel en we komen zeker niet om van de honger.

Ook hebben we hier de Nederlandse film “Bruidsvlucht” bekeken op het Nieuw Zealandse Bioscoopscherm.
Erg mooie film, voor degene die hem nog niet heeft bekeken werkelijk de moeite waard.
Het was wel raar om weer een film te zien in het Nederlands maar ook zo herkenbaar zeker voor wat betreft het landschap wat ze hier in Nieuw Zeeland hebben gefilmd werkelijk prachtig.

Ook was Cirque du Soleil neergestreken in Auckland, en hebben we dit voor het eerst mogen aanschouwen. Wat een geweldige show!! En wat die mensen kunnen met hun lichaam dat is werkelijk verbazingwekkend. Een dame van Chinese komaf wist haar lichaam in zulke posities te brengen dat we op een gegeven moment bijna niet meer konden onderscheiden wat de voor of achterkant nu was. Ook zeker een aanrader mocht deze show “Dralion” genaamd in Nederland verschijnen.

Nou mensen dit was het weer even voor wat ons betreft, geniet nog lekker van de na zomerse dagen en tot de volgende keer.

Veel liefs

Ludo en Petra

• 27 Augustus 2009 - 10:16

Claudio:

zal ik eens vragen bij de post om dat op te sturen zo'n stekkertje? ;-) laat maar weten welke je nodig hebt ;-)

• 28 Augustus 2009 - 16:16

Rien En Corinne:

Hoi Peet en Luud,

Tja dit zal ik Daphne maar niet vertellen van die koe, wij eten het wel dat vlees, maar om nou eerst een koe te kopen en vervolgens te slachten, ga er maar eens aan staan!! Hebben jullie nu nog wel dat stuk land wat jullie gekocht hadden?

Met ons alles goed, Rien vaart wat af in z'n bootje, heeft vanmiddag de Waterweg weer onveilig gemaakt met de zaak, dat zal wel weer lol geweest zijn met windkracht 6 of zoiets! Ja Luud dat soort dingen mis je dan wel weer, maar je vermaakt je wel lees ik uit het verhaal.

Tot zover!!! Groetjes uit Vlaardingen.....

• 30 Augustus 2009 - 19:48

Mama En Papa:

weer alles gelezen van
    jullie nieuwe avonturen
    steeds weer andere verrasingen en avonturen
    leuk dat peep weer werk heeft met die koe komt alles goed een paar stek;
    heb ik nog wel
    liefs mama en papa xxxxxxxxxxx

• 03 September 2009 - 17:58

Robin:

hoi, fijn weer eens wat te horen. wij zijn nog lekker aan het surfen.tot eind oktober denk ik.voor je stekker probleem denk ik dat je een verdeelstopcontact met aan een kant ned stekker en aan de andere kant een paar nzl stopcontacten (zelf te maken) je oplossing is.
    groet Robin. blijf schrijven hoor ben heel nieuwsgierig.