De zomerkerst komt eraan.... - Reisverslag uit Pukekohe, Nieuw Zeeland van Petra en Ludo Dulst - WaarBenJij.nu De zomerkerst komt eraan.... - Reisverslag uit Pukekohe, Nieuw Zeeland van Petra en Ludo Dulst - WaarBenJij.nu

De zomerkerst komt eraan....

Door: Petra en Ludo van Dulst

Blijf op de hoogte en volg Petra en Ludo

17 November 2008 | Nieuw Zeeland, Pukekohe

Beste Allemaal,

Het enige wat we nog niet in ons bezit hadden was een Nieuw- Zeelands rijbewijs, ook dit is een feit geworden.
We hadden al een paar maanden druk zitten oefenen met een theorie boekje om toch na verloop van tijd op te gaan voor dit examen. Totdat ze per 1 September de regels hadden veranderd en we dus alleen maar een formulier hoefden in te vullen. Best makkelijk om op deze manier je Nieuw Zeelandse rijbewijs te vergaren. Omdat Nederland qua rijstijl en rijexamen overeenkomt met die van Nieuw Zeeland(?) is dit dus niet meer nodig. Nu zijn de meningen daar behoorlijk over verdeeld onze rijstijl en die van de kiwi's maar als het makkelijk kan waarom zouden we moeilijk doen nietwaar?

Dan hebben we ook weer iets ontdekt wat bij de kiwi's geheel onbekend is. Een boterham met aardbeien!!!
Omdat de zomer in aantocht is en de aardbeien dus heel erg hard groeien, kunnen we weer kilo's aardbeien verorberen. Zo had Peet lekkere grote aardbeien meegenomen naar haar werk.
Boterhammen gesmeerd en daar de aardbeien heerlijk op gesneden en dan een beetje suiker erop, dat is eigenlijk een klein gebakje toch?
Ze gaat aan tafel zitten waar op dat moment een zes tal collega's werkelijk met open mond en ogen zitten te kijken wat ze in vredesnaam aan het doen is!! Kun je nagaan voor ons Nederlanders is dit zo gewoon en hier hadden ze er werkelijk nog nooit bij stilgestaan dat je aardbeien ook op brood kan doen. Nu heeft ze gelijk een aantal collega's nieuwsgierig gemaakt en gaan ze het ook eens "proberen".
We waren eigenlijk zo verbaasd dat dit niet bekend was bij de kiwi's dus Luud ging het ook eens uitproberen op zijn werk, en wederom hetzelfde verhaal. Erg verassend dat zo iets simpels voor ons, een hele openbaring is voor een ander continent best grappig eigenlijk.

We hopen per 1 december te kunnen gaan beginnen met graafwerkzaamheden op ons stukje land.
De weg wordt dan hopenlijk aangelegd en de watertanks gaan de grond in. Ook hopen we stroom en telefoon kabels in de grond te kunnen stoppen zodat we straks ook nog eens kunnen bellen en een lichtje kunnen aansteken. We zien het nog steeds allemaal heel positief in en we kijken er erg naar uit als het klaar is, maar geduld is een schone zaak.

En dan is het over zes weken al kerst jongens, hebben jullie de dikke berevellen al uit de kast gehaald? Wij niet hoor (duh), wij hebben al sinds een week prachtig weer en het beloofd weer een warme zomer te worden. Het enige wat voor ons nog steeds niet klopt is een winkelcentrum in kerstsfeer en dat daarbij iedereen dan in korte broek loopt......De zomerjurkjes en open schoenen lonken alweer in de winkels en daarnaast staat dan een grote afbeelding van de kerstman in de sneeuw, iets klopt er niet in dit geheel maar wat?.....

Geniet van de houtkachels en de kaarsen, wij vermaken ons wel met de BBQ! Sorry jongens verschil moet er wezen.....

Tot gauw.

Liefs
Petra & Ludo

• 17 November 2008 - 16:19

Marry:

hoi hoi wat een kleppers zo mooi rood worden ze hier niet hier zijn alleen van die bleek scheten te koop we vinden het erg leuk om jullie verhalen elke keer weer te lezen zou wel om een hoekje willen kijken het ziet er allemaal zo mooi uit daar afstand is een beetje ver . sucses met alles tot de volgende mail groetjes uit barendrecht van Frans en Marry

• 17 November 2008 - 16:54

Marga Lousberg:

Jajaja, het is daar lekker weer :(
    Wrijf het er maar lekker in.. Maar niet overdrijven he met je berenvellen. Voorlopig fiets ik nog steeds naar mijn werk en het is heerlijk :)
    Jongens wat is het genieten daar he. Blijf dat vooral doen. Succes met jullie graafwerk.
    Groetjes Marga

• 17 November 2008 - 20:10

Rachel:

Ziet er lekker uit!

groetjes

• 20 November 2008 - 10:08

Els:

hallo petra en ludo
    ongelofelijk, dat jullie al weer bijna een jaar weg zijn en wat is er veel gebeurt in dat jaar, niet alleen bij jullie maar hier is ook het een en ander veranderd. bernadette is verhuisd met haar bedrijf en heet nu smeele en de blieck en ja ze werkt samen met jeroen, het ziet er mooi uit op hun nieuwe stek, een stuk groter en jeroen zijn vrouw werkt er ook en ja , ik maak schoon.
    Ron zit nu in de ruimte waar eerst bernadette zat met een eigen bedrijf, dit is wel raar hoor. demi is vader geworden van een zoon, ryan. de nieuwe foto voor de kerst wordt binnenkort weer gemaakt, ik ben nu al benieuwd. verder zijn het hier echt de donkere dagen voor kerst, het is nog niet zo koud maar wel nat. wijn zijn druk bezig om voor michael een nieuwe opleiding te vinden, hij wil graag lasser worden en gaat werken en leren, want het is geen boeken kind, hij heeft al een hekel aan een gebruiksaanwijzing. komend jaar twee kinderen met een examen, dat is best wel weer spannend en ook leuk, weer een stap verder.ik volg nog steeds met plezier jullie stukjes en ben steeds verbaasd over wat je in een jaar kan meemaken, ook de foto's zijn prachtig. ga zo door en geniet vooral van alles en succes met de berg en het huis wat er gaat komen.

• 23 November 2008 - 13:39

Karin:

Hallo Kiwi's,

Op dit moment sneeuwt het hier !!!!!! Warme jassen weer !!!!
    Hier verdwijnt langzaam bij iedereen de kleur (behalve bij diegene die een zonnenbank hebben) en jullie kunnen alweer lekker bruin gaan worden.
    Heel veel succes met de graafwwerkzaamheden en loop geen zonnesteek op !!!! (is hier vrij onwaarschijnlijk).

Groetjes,

Karin en Bart

• 23 November 2008 - 14:19

Cor En Hennie:

beste luitjes:
    de sneeuw die jullie missen voor de kerstsfeer valt hier op dit moment. Misschien een pakketje opsturen?
    we genieten van jullie berichtjes. Sterkte met het graafwerk. Vorig weekend mochten wij ook van zo'n klus genieten: lekke hoofdwaterleiding.
    Alles verder goed en gezellig in het brabantse ...
    gr. Cor en Hennie

• 08 December 2008 - 10:49

Lammert En Emmy Duth:

Vandaag voor het eerst jullie site bezocht (bij Anja en Leo). Ga jullie teksten thuis lezen. Wij wensen jullie een prettige Kerst en een heel gelukkig 2009. Groetjes van ons allemaal!