Land in zicht - Reisverslag uit Pukekohe, Nieuw Zeeland van Petra en Ludo Dulst - WaarBenJij.nu Land in zicht - Reisverslag uit Pukekohe, Nieuw Zeeland van Petra en Ludo Dulst - WaarBenJij.nu

Land in zicht

Door: Petra en Ludo van Dulst

Blijf op de hoogte en volg Petra en Ludo

02 Juli 2008 | Nieuw Zeeland, Pukekohe

He hallo daar zijn we weer!!

Na alle voetbalwedstrijden van de afgelopen weken, denken we dat er menig vrouw misschien ook wel man blij is dat de voetbalheisa ten einde is gekomen. Helaas was er voor Nederland geen plaats in de finale, maar daarintegen zal het wel een schrale troost zijn dat Duitsland géén Europees kampioen is geworden (ha ha). Maar goed genoeg over het voetballen nu, we zullen weer overgaan op het leven in New Zealand.
Wat overigens nog steeds geen straf is hoor.

Een paar weken geleden hebben we voor het eerst een soort van feestje gehad van Ludo zijn werk. Het was gewoon bij een collega thuis, maar dit was zeker gezellig te noemen.
De vrouwen van de mannen waren ook uitgenodigd, waardoor je dus meer mensen leert kennen. Ook hier werd er vriendelijk gevraagd of wij voor een appeltaart wilde zorgen, omdat deze tijdens Ludo zijn verjaardag wel heel erg in de smaak was gevallen. Maar een taartje met 15 man delen was wel wat weinig vonden we dus hebben we ook nog maar een chocolade bol taart gemaakt. Menigeen weet wel een beetje hoe deze eruitziet, voor degene die het niet weten gewoon groot en heel veel slagroom en chocola. Afijn wij zijn gewend dit te nuttigen bij een bakkie koffie hetzij thee. De kiwi heeft daar andere gedachten over. We hadden een diner in buffetvorm en dit ging in rap tempo op. Kiwi´s zijn niet de types van na tafelen zo ook niet deze avond. Na ongeveer een half uur (jawel) was deze gang toch wel ten einde en werd het dessert opgediend. Oftewel de taarten van ons en de taarten die de gastvrouw had aangeschaft. Wij zaten al behoorlijk vol van het avondeten maar de kiwi´s hadden die chocobom gezien dus met een veel howly moly en Jez... Fuc.... Chri... werd het dessert letterlijk naar binnen geduwd. En niet van die misselijke bordjes hoor, nee echt een diep bord maar dan 2 x zo diep. Maar ook wederom de snelheid waar dit mee gepaard ging was verbazingwekkend. Op dat gebied kunnen ze nog een hoop leren, maar goed we hebben een waanzinnig leuke avond gehad en daar gaat het tenslotte om.

Omdat Peet toch wel enigzins beweging nodig heeft om deze etentjes te kunnen handhaven, heeft ze getracht weer de draad op te pakken met sporten. Het feit wil alleen dat haar dit niet makkelijk gemaakt wordt gezien allerlei dingen zich voordoen tijdens dit sportgebeuren. Samen met Luud enthousiast begonnen met badminton zoals jullie hebben kunnen lezen een aantal maanden geleden, maar helaas kwam haar oude blessure "de zweepslag" weer om de hoek kijken, en op de valreep ook nog een tennisarm eraan overgehouden kortom tijd om een andere uitdaging te zoeken. Zwemmen daar kan weinig gebeuren dacht ze, dus op naar het zwembad. Maar zoals bekend is er veel water in het zwembad zo ook bij de oppervlakten waar het niet hoort te liggen. Afijn, ze pakt haar tas uit het vak welke bestemd is voor de kleding draait zich om en glijd gracieus onderuit bovenop haar knie.
Iedereen in het bad kon mee genieten want die vakken bevinden zich in het zicht van de badgasten, altijd fijn.
Al glibberend het bad verlaten om langzaam de wonden weer te laten genezen. Toen toch maar iets anders verzonnen, we gaan op Curves!! Is echt heel leuk met muziek en apparaten dus helemaal in haar element. Alleen moeten de vrouwen wel hun flesje water op tafel laten staan en niet op de grond!!! Kortom jullie raden het al, Peet wisselt van apparaat en wil iemand anders helpen en ziet dit flesje niet staan, zwiep kleng beng afijn verzwikt haar enkel en beland uiteindelijk op de stoel met een zak ijs op haar enkel. Ja jongens we verzinnen het echt niet hoor maar ze blijft volhouden, de aanhouder wint.

En dan uiteindelijk het grote nieuws waar we jullie van op de hoogte willen brengen. We zijn per 27 juni eigenaars van een stukje grond.
We hebben een "Berg" gekocht zeg maar. We weten dat we heel hard geroepen hebben dat we het eerste jaar niets zouden kopen maar dit was zo uniek dit konden we niet laten gaan.We zijn er zo vol van dat we niet kunnen geloven dat het echt van ons is. Het is een lap grond van 80.000 vierkante meter, ja sorry we konden niet meer vinden. En het is een berg met een paar vlakke stukken en 60 procent van deze grond bestaat uit native bush. We hebben dus een prive bos.Als we bovenop die berg staan dan hebben we ook nog zeezicht! Het is de bedoeling dat we er in de toekomst een huis op gaan zetten. Er is nu dus helemaal niets alleen gras. We zullen een paar koeien moeten kopen en die noemen we dan Beef & Sausage dus die gaan ter zijner tijd de vriezer in, als ze genoeg gras hebben gegeten.Nee hoor, maar dat er koeien moeten komen is een feit. Maar we zien wel hoe het loopt, voorlopig ligt het gewoon te liggen dat land en langzaam aan gaan we er van alles aan doen, tenminste we kunnen niet alles zelf maar we hebben genoeg ervaren mensen om ons heen die een hoop voor ons kunnen doen.

We zullen weer voor jullie genieten hier en tot schrijfs.

Veel liefs Petra en Ludo

• 02 Juli 2008 - 16:28

Mirjam:

Hey Kiwi's,

Wat een ontzettend leuk en komisch stukje toch weer. Jullie weten overal wel een leuke draai aan te geven. Peet doe je wel voorzichtig, want ik ben niet in de buurt om je te masseren hoor!!

Ach en wat is 80.000 m2, doe maar of het niks is. Ben benieuwd wat voor huisje hier jullie op gaan zetten. Geniet er maar lekker van en ik wacht met spanning op het volgende verhaaltje.

Liefs,
    Mir

• 03 Juli 2008 - 09:18

Marga:

jemig peet je hebt wel pech zeg, sporten mag je daar niet, je ziet het :)

1 huis op dat kleine stukje land, ga je dat redden?
    man daar kan een heel vakantiedorp op (idee?)
    ben benieuwd hoe dat verder gaat.

groetjes Marga

• 03 Juli 2008 - 19:53

Jopie En Wim:

Hallo groot grond bezitters.

Wat een prachtig natuur gebied, echt super. Misschien een idee om er een leuk stekkie voor jullie vrienden die misschien ? nog eens op bezoek komen. Peet doe een beetje voorzichtig, je bent geen achtien meer. groetjes van ons allemaal.

• 06 Juli 2008 - 10:13

Lennie:

Hallo,

Nou het zit niet mee om te gaan sporten zeg!
    Dat is wel een aardig lapje grond , daar kan een leuk huisje op gezet worden.

Liefs Lennie

• 07 Juli 2008 - 10:41

Sam:

................................................................................................................ stil van... wat een gave berg...

• 07 Juli 2008 - 21:06

Kilian:

Nou stop maar met badminton, zwemmen, rugby, of welke onzinnige sport dan ook. Koop een ouderwetse grasmaaier (je weet wel zo'n ding die gaat rollen als je er met een rotvaart achteraan holt), en moet jij eens opletten hou snel je die calorierijke copieuze dinertjes verteerd!!!!

Miscchien kun je er golfbaan van maken, of een centerparks vestiging New Zealand, of een kiwiplantage.
    Veel succes met het zetten van de schutting!!! hahahahaha

Hoe denk je dat wij zo'n bericht verwerken. Vlak voor onze druilerige vakantie, (zo'n vakantie waar alle Nederlanders achter elkaar aanrijden in een file van 80.000 M2 en uiteindelijke belanden in een tent op een lek luchtbed op een ranzige Franse camping van 100 m2 met geur uitzicht op het naar bergen stront stinkende toiletblok) vertellen jullie ons dat jullie een berg met uitzicht op zee gekocht hebben.

Sorry, ik had zomaar ff zin om te mopperen!! Natuurlijk kom ik helpen die schutting te zetten. Ik heb iedere zomer zeven weken vakantie dus dan komen we een heel eind. Ik heb geen ervaring met koeien voeren maar kan ze wel uitbenen en bakken.

Het is goed om te lezen dat de Fam van Dulst nog steeds dingen doet die mensen niet verwachten!!!! Blijf ons verrassen zou ik zeggen!!! Blijven wij mopperen!!!

groeten de Kilians

• 08 Juli 2008 - 08:59

Carla:

Hoi Peep en Ludo
    Wauw 8 ha, dat zijn 16 voetbalvelden! Jemig, daar kan je leuke dingen mee doen. Gefeliciteerd! Net heb ik even de reacties van andere mensen gelezen die zo met je te doen hebben Peep. Is de pech weer toegeslagen? Hebben ze daar geen verzekering voor je die dat soort dingen dekt? Hier hebben wenamelijk al eens geprobeerd te declareren, maar helaas.
    Tot gauw, Carla

• 08 Juli 2008 - 12:50

Els Van Leeuwen:

hallo petra en ludo

ikzelf heb alle wedstrijden gezien, alleen toen nederland uigeschakeld was, was het gouden randje er wel een beetje af. wel leuk dat spanje gewonnen heeft. was verdiend.
    leuk om te lezen hoe het jullie vergaat, gaaf zeg zo'n berg kopen, jullie schrijven het alsof je een doos dropjes bent wezen kopen, misschien een idee om een kleine e.h.b.o. post aan de voet van de berg te bouwen, aangezien jullie 2 overal van af vallen. die chocolade bom, die klinkt goed, daar zou ik wel het recept van willen, ik heb hier een paar chocolade fanaten, waaronder ikzelf natuurlijk. bij swam en v. sliedrecht verandert er geloof ik weer van alles, nou ja ze zeggen verandering is vooruitgang.
    voor de rest verandert hier niet veel, kinderen hebben vakantie de een 8 weken de ander maar 3, verschil moet er zijn. het weer lijkt af en toe wel herfst dan weer tropen. leuk land holland, jammer dat er geen dak op zit.groeten els tot gauw en ga zo door

• 16 Juli 2008 - 08:06

Mirjam:

Zo dat ziet er echt heel vervelend uit!
    Wat een geweldige plek.

liefs Mir

• 21 Juli 2008 - 10:13

Marijke Stuij:

Hallo daar in het verre Nieuw Zeeland,leuk om jullie wel en wee weer mee te mogen beleven. Dat sporten blijft een gevaarlijke bezigheid, daar kun je beter mee stoppen en op dieet gaan, kan er niets kapot gaan. Leuk zeg een berg, heb ik altijd al willen hebben (ha,ha,ha). Nu lach ik erom, als er over een tijdje een mooi huis staat of iets anders, ben ik misschien wel stik jaloers. Groeten uit een druilerig koud Papendrecht.