Hup Marco - Reisverslag uit Pukekohe, Nieuw Zeeland van Petra en Ludo Dulst - WaarBenJij.nu Hup Marco - Reisverslag uit Pukekohe, Nieuw Zeeland van Petra en Ludo Dulst - WaarBenJij.nu

Hup Marco

Door: Petra en Ludo van Dulst

Blijf op de hoogte en volg Petra en Ludo

19 Juni 2008 | Nieuw Zeeland, Pukekohe

Hallo allemaal,

Ja hoor het is echt waar, we worden kampioen!! Eerst Ierland verslagen en afgelopen zaterdag Engeland wauw we zijn goed op weg. The All Blacks zijn waanzinnig in vorm. Oh jullie hebben het over het Nederlands elftal? Zijn ze al begonnen dan? Ah joh natuurlijk weten we dat en we volgen via internet hoe'onze' jongens het doen(pfff). Ja een beetje nationalistisch blijven we wel hoor!!!!
Daarom hebben we onze website ook maar een beetje aangepast aan de hollandse kleuren.

Hier merken we absoluut niets van de oranje gekte, en ook al hebben de All Blacks gewonnen hier blijven de kiwi´s vrij rustig en lopen ze niet met een toetertje door de kamer als er een doelpunt wordt gescoord, zoals Peet haar vader tijdens Nederland - Italie.

Hoewel aan de andere kant van de wereld een land behoorlijk op zijn kop staat, proberen we hier gewoon doorsnee(?) weekenden te plannen.
Afgelopen weekend hebben we samen een klein feestje gevierd. Luud is 40 geworden en daarnaast waren we 25 jaar bij elkaar dus dat vonden we wel een feestje waard, tenminste Peet vond dat zeker. Ze had daarom een verrassingsweekend gepland zonder dat Luud er van af wist, en we mogen wel zeggen dat dit zeer geslaagd was.

Donderdagavond 12 juni zijn we afgereisd naar het zuider eiland met het vliegtuig. Nadat we in een motel geslapen hadden in Christchurch zijn we op Luud zijn verjaardag vroeg vertrokken per trein naar de westkant van het zuider eiland, op naar Greymouth. De treinreis bracht ons in de set van ´Lord of the Rings´, werkelijk geen mens te zien. De trein voerde ons over de Southern Alps die prachtig bedekt waren met sneeuw. Het leuke van de treinreis was ook dat er een open wagon was zodat je nog meer het gevoel had dat je Frodo kon tegenkomen met zijn ringetje. Nee echt, mochten jullie ooit hier naartoe komen dan is deze treinreis een echte aanrader. Het schijnt één van de mooiste treinreizen van de wereld te zijn, nou daar kunnen we helemaal achterstaan. Normaliter ga je dezelfde dag heen en terug, maar dit vonden we zonde van het bezoek aan Greymouth dus we hebben er een overnachting aan vast geplakt. Greymouth op zich is een klein dorp met ongeveer 9000 inwoners, maar je kunt er mooie dingen omheen bekijken. we zijn naar de Pancake Rocks geweest en Lake Brunner is een meer wat zeker de moeite waard is om een bezoek aan te brengen. Ondanks dat het weer niet echt mooi was,hebben we er volop van genoten.

De volgende middag met de trein weer afgereisd naar Christchurch om daar vervolgens ´s avonds in een Bed & Breakfast te overnachten. Zondag hebben we een waanzinnige ervaring mogen beleven door met dolfijnen te zwemmen in Akaroa Harbour. We hadden het prachtigste weer van de wereld en alles zat mee.
Omdat de dolfijnen niet te regiseren zijn was het even spannend of ze wel zin hadden om met ons te spelen. Nadat we uiteindelijk te water gingen moesten we via onze snorkel veel geluid maken want dan worden ze nieuwsgierig en komen ze kijken. We waren met een man of 9 en we moesten een cirkel vormen in het water. Dolfijnen houden er niet van als mensen op een kluitje bij elkaar zijn. Uiteindelijk kwamen er 5 tussen ons doorzwemmen en op nog geen meter afstand kwamen ze je voorbij, werkelijk fantastisch. Je mocht ze alleen niet aanraken, wij mensen hebben namelijk teveel bacterién bij ons waar ze ziek van kunnen worden, dus dat hebben we maar niet gedaan. Helaas kunnen we jullie hiervan geen foto´s tonen, de batterij van de camera was leeg, sorry!!!

Akaroa Harbour is net een frans boerendorp, er zijn heel veel franse invloeden omdat ze vroeger Frans gekoloniseerd zijn geweest. We hebben onze franse kiwi vrienden nog hartelijk begroet, voulez vous un croissant/ baquet e pain au chocolat maar helaas ze verstonden ons niet......
Uiteindelijk zijn we maandag middag teruggevlogen om vervolgens weer aan een gewone werkweek te beginnen(zucht), ja jongens het valt allemaal niet mee om doorsnee weekenden hier vol te maken.
Maar we nemen het graag voor onze rekening. Ja zeg jongens we doen het voor jullie hoor!!!

Geniet zaterdag van het nederlands elftal en we houden jullie op de hoogte.

Liefs Petra & Ludo

• 19 Juni 2008 - 17:26

Marga:

Hoi luitjes,
    Jullie hebben echt heel vervelende weekenden daar.
    Ik zou niet willen ruilen, nee echt niet:)
    Wat een prachtige foro's weer zeg.
    Dit maakt wel duidelijk dat wij echt een keer naar Nw. Zeeland moeten.
    Petra je moet de groeten terug hebben van Micon.
    Hij wilde wel weten hoe het met je ging.
    Werkse verder en geniet,
    groetjes Marga

• 19 Juni 2008 - 17:40

Corinne:

Wat leuk eindelijk weer eens een foto van jullie, ging bijna twijfelen of jullie daar nog wel waren (geintje!). Ik zal straks een foto doorsturen van ons huis in aanbouw! Groetjes van Corinne (en Rien, en Olaf en Daphne, en een slobber van Gentle en Diva):):)

• 19 Juni 2008 - 18:09

Jopie En Wim:

Wat een geweldige verjaardag hebben jullie samen gevierd, wij kunnen ons voorstellen dat dit geweldig mooie land jullie bevalt.
    Liefs van ons Jopie en Wim

• 19 Juni 2008 - 18:12

Carla:

Hallo Peep en Ludo

Weer met veel plezier jullie belevenissen gelezen. Wat is de natuur daar toch prachtig en wat een rust!
    groetjes, Carla

• 20 Juni 2008 - 19:01

Rob:

Hey luudje nog gefeliciteerd met je verjaardag, en met jullie smamen natuurlijk. Ik zie het al jullie komen het weekend echt rot door. Ik spreek je snel weer

• 24 Juni 2008 - 20:22

Frank:

Luuk,

Ik ben de neef van Rien. Wij hebben samen in de Vogezen gevlogen. Zo nu weet je dat weer. Mijn vrouw en ik willen in November naar Nieuw Zeeland. Heb jij nog tips over bezienswaardigheden en andere zaken die wij zeker niet mogen missen. Wij gaan overigens voor een rondrit met de atuo en B&B. Ik hoop wat van je te vernemen. E-mail adres is 1.ossewaarde@planet.nl

• 13 September 2008 - 23:59

Redmar:

Hey gozer,
    zit hier met Ron naar je site te kijken met een lekkere baco in mijn rechter hand en met mijn linker hand een heerlijke warme worst.(van de hema), die je wel zult missen. hoop dat je het erg naar je zin hebt in het onbekende Nieuw Zeeland!! haha.. Veel geluk maar dat zit wel goed geloof ik. gr. Red en Ron