Intregeren - Reisverslag uit Pukekohe, Nieuw Zeeland van Petra en Ludo Dulst - WaarBenJij.nu Intregeren - Reisverslag uit Pukekohe, Nieuw Zeeland van Petra en Ludo Dulst - WaarBenJij.nu

Intregeren

Door: Petra en Ludo van Dulst

Blijf op de hoogte en volg Petra en Ludo

29 April 2008 | Nieuw Zeeland, Pukekohe

Ha beste lezers,

Daar zijn we weer,en langzaam aan komen we nu echt in de herfst terecht. De blaadjes beginnen te vallen maar er blijft genoeg groen over waar we nog volop van kunnen genieten. Bij de herfst hoort natuurlijk ook regen en dat krijgen we op dit moment genoeg. Maar vooral ´s nachts dus ons hoor je niet klagen.Op dit moment wacht iedereen gespannen af omdat er een thunderstorm verwacht wordt vannacht in het westen van Auckland, we zullen het wel zien. Gelukkig hebben we dan altijd de foto´s nog....We hebben ook een paar dagen ´s avonds een koude wind vanuit Antartica gehad waardoor de temperatuur naar een graad of zes zakte. Nou weet ik dat jullie denken sjonge jonge wat een ramp wij hebben hier niet anders, maar als je geen kachel en verwarming hebt dan is het toch wel fris. Maar een dikke trui en sokken doen wonderen, en overdag kan gewoon de korte broek weer aan hoor!!

Nu bij jullie de koninginnedag voor de
deur staat en het koekhappen weer een feit wordt, gaan wij gewoon aan het werk op 30 april! Uiteraard hebben wij ook bepaalde dagen feest hoor maar koekhappen en een Koninginnedag nee dat kennen ze hier niet.

Het is geen feestdag maar voor de intregatie is het een must om mee te maken. Op 25 april herdenken ze hier de slachtoffers die gevallen zijn in de eerste wereldoorlog in 1915, bij de slag om Gallipoli in Turkije. Hierbij kwamen 2721 Nieuw Zeelanders om en 8500 Australiers.
Dit wordt ANZAC day genoemd. ANZAC staat voor Australian New Zealand Army Corps en zij vochten samen met de Engelsen tegen de Turken. Ze vielen via het water de Turken aan om zes uur ´s ochtends. Wat nu dus betekent dat er en Dawn Service gehouden wordt om zes uur ´s ochtends pfffffffff. Ja we moesten er wel wat voor over hebben om op onze vrije dag te intregreren maar het was zeker de moeite waard, maar ze hadden van ons op dat moment wel even iets later mogen aanvallen. Toen we om zes uur gearriveerd waren bij het plaatselijke herdenkings monument kwam er een stoet aan met een groep mannen in een schotse kilt en een doedelzak. Werkelijk prachtig om dit te horen. Nadat de mannen op de plaats van bestemming waren gearriveerd werden we toegesproken door de burgemeester welke ook nog een leuk moppie bleek te kunnen zingen. Na de service te hebben beeindigt met het volkslied ging iedereen huiswaarts en kon men via de televisie alle Anzac verhalen en belevenissen nog eens nazien.

Wij gaan ons weer proberen te vermaken hier de komende tijd, en wij wensen iedereen die vrij is een fijn koninginnedag en alle aanverwante vrije dagen.

Lang leve de koningin!!!!!

Liefs Petra en Ludo

• 29 April 2008 - 15:07

Anita:

hallooooooo ja als het goed is word het morgen feesten hier,als alles niet in het water valt natuurlijk, voor het eerst koninginnedag in Amsterdam vieren ben benieuwd hoe dat gaat...vroeg vertrekken zere voeten aan het einde van de dag natuurlijk...maar ach als we dan ook maar de lol ervan gehad hebben zullen we maar denken, ik doe je gauw ff wat langer mailen Peet...dikke knuffel voor jullie beide.

x Anita

• 01 Mei 2008 - 16:56

Cooc En Rem:

He Peep en Luud.
    Een koninginnedag zonder onze vriendjes....best raar.We hebben het vrij rustig gevierd, maar zijn natuurlijk wel ff de stad in geweest en hebben alle rommel weer voorbij zien komen. Helaas was het niet zo heel lekker om op het terras neer te ploffen, maar met een sjaal om en een terrasverwarmer was het nog wel te harden. Nou morgen mogen we beide weer aan het werk, misschien kunnen we elkaar het weekend ff bellen via de msn/skype?

P.s Papa is weer thuis, maar dat zal je al wel gehoord hebben.

veel liefs Cooc en Rem

• 04 Mei 2008 - 11:14

Pia En Henk:

Hallo ook even een groetje van ons kijk ook af en toe even hoe het met jullie gaat horen natuurlijk wel veel van je ouders.leuk dat jullie het fijn vinden daar.groeten van Henk en Pia

• 07 Mei 2008 - 07:52

Rem:

Hoi Peep en Luud,

Nog bedankt voor jullie attente SMS-je. Ik heb jullie ook nog een SMS-je teruggestuurd, maar bij deze wil ik nog melden dat de uitslag na het weekend verwacht wordt. Ik heb er wel een goed gevoel over. Het is hier nu lekker weer, en de verwachtingen voor de komende dagen zijn zeer prettig.

Groeten, Rem